Проектувальники запевняють, що тріщини на опорах Дарницького моста не представляють небезпеки й будуть загерметизовані до осені

Проектувальники запевняють, що тріщини на опорах Дарницького моста не представляють небезпеки й будуть загерметизовані до осені

Проектувальники запевняють, що тріщини на 7 опорах Дарницького моста не представляють ніякої небезпеки для надійності моста й будуть загерметизовані до осені.
Як передає кореспондент УНІАН, про це сьогодні повідомив у ході ознайомлення журналістів з будівництвом моста головний інженер проектувальної компанії «Трансмост» (Санкт-Петербург, РФ) Борис КЕЦЛАХ.
«Тріщини не тільки не носять катастрофічного характеру, вони взагалі не представляють небезпеки для надійності моста», - сказав він. За його даними, ці тріщини не були небезпечні для несучої здатності моста, вони могли загрожувати тільки його довговічності, оскільки могли розходитися від попаданні вологи, яка сезонно заморожувалася б і відтавала.
«Тому тріщини загерметизовані, на них поставлені спецмаяки, за якими йде постійне спостереження», - повідомив він.
За даними підрядника - головного інженера компанії «Планета-Міст» Ігоря ГОРЮШКІНА, роботи із закладення тріщин здійснені вже на третину, остаточне їх завершення очікується не пізніше вересня ц.р.
Як повідомив заступник директора «Київдіпротрансу» (головного проектувальника моста) Анатолій КОСТЕНКО, прямі витрати коштів щодо ліквідації тріщин становитимуть всього 1 млн. 107 тис. грн. при загальній затвердженій вартості всього мостового переходу 9 млрд. 157 млн. грн.
При цьому він зазначив, що згідно з протоколом, усі витрати лягають на проектувальника опор - «Трансмост».
А.КОСТЕНКО повідомив, що на сьогоднішній день усі питання щодо цих тріщин зняті, на решті опор їх немає. Тріщини були знайдені ще в кінці 2005 р., після чого будівельні інститути розробили пропозиції щодо їх ліквідації й подальшого будівництва опор, сказав він.
19 серпня 2006 р. “Укрінвестекспертиза” видала щодо них позитивний висновок.
«У всій решті опор тріщин не спостерігалося й не спостерігається до цього дня», - сказав А.КОСТЕНКО.
У свою чергу Б.КЕЦЛАХ зазначив, що «Трансмост» також провів декілька експертиз за свій рахунок - дві на вимогу “Укрінвестекспертизи” (у Державному науково-дослідному інституті будівельних конструкцій і Київському національному університеті будівництва та архітектури) й дві - за власним бажанням у російських установах цього типу.
У той же час Б.КЕЦЛАХ повідомив, що тріщини з`явилися не внаслідок надзвичайного навантаження на опори або неправильної конструкції опор. За його даними, в даній конструкції моста необхідно було бетонувати «величезні масиви», в чому немає достатньої практики. «Поки немає відпрацьованих рішень у галузі цієї технології. В якійсь мірі, наша помилка, що ми не змогли відразу знайти оптимальне рішення», - зазначив він.
Головний інженер Південно-Західної залізниці Володимир ТЯГУЛЬСЬКИЙ у свою чергу зазначив: «Замовник сьогодні жодним чином не зацікавлений у тому, щоб щось приховати. У будь-якому випадку, ніякі роботи - ні проектні, ні виконані - не приймаються до тих пір, поки не буде належної якості».
Як повідомляв УНІАН, влітку 2006 р. заступник начальника Центральної служби держпідприємства “Укрінвестекспертиза” Міністерства будівництва України Альфред КРІТЕНКО висловив припущення, що вартість будівництва Дарницького моста може зрости до 10-12 млрд. грн., назвавши одну з головних причин цього невдалий проект, розроблений російськими фахівцями ВАТ «Трансмост» (Санкт-Петербург).
“Коли вже були побудовані сім опор моста, ми ознайомилися з їх кресленнями й побачили, що вони зроблені не на належному рівні й вимагають доробки”, - повідомив А.КРІТЕНКО. За його словами, опори необхідно укріплювати.
Залізничний рух по мосту панують відкрити в березні 2008 р.
Довідка УНІАН. 15 липня 2004 року в Києві почалося будівництво Дарницького залізничного вокзалу й нового залізнично-автомобільного моста через Дніпро. Будівництво моста й вокзалу планувалося завершити в 2006 році.
Основні параметри моста: довжина - 1100 м із двома залізничними коліями й шістьма смугами для руху автотранспорту. Будівельна довжина залізничних колій - 35 км, автомобільних підходів - 4,5 км. Функції гензамовника із будівництва Дарницького моста й нового Дарницького вокзалу покладені на Південно-Західну залізницю. Будівництво моста ведеться компаніями «Планета-Міст», турецької «Dogus» і ВАТ «Мостобуд».
УНІАН
Идентификатор: 1890