Ідеальна дозвільна система в будівництві– це коли на будівельному майданчику лише один контролер від держави, що всіляко сприяє реалізації проекту

Ідеальна дозвільна система в будівництві– це коли на будівельному майданчику лише один контролер від держави, що всіляко сприяє реалізації проекту

Про це під час засідання `круглого столу` з розгляду питання `Спрощення дозвільних процедур у будівництві` в Мінрегіонбуді повідомив заступник Міністра регіонального розвитку та будівництва України Ігор Соколов.

За його словами, створення сприятливого інвестиційного клімату в результаті нормативних перетворень розглядається як ключове завдання містобудівної політики на сучасному етапі. З урахуванням цього, пріоритетним завданням є удосконалення законодавства у сфері містобудування та його наближення до світових стандартів.
`Досягнення зазначених цілей на сучасному етапі можливе в першу чергу шляхом спрощення дозвільно-погоджувальних процедур у сфері містобудування на законодавчому рівні` – зазначив заступник Міністра.
Ігор Соколов нагадав, що за активної участі Мінрегіонбуду, спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики здійснено комплекс робіт з доопрацювання та підготовки проекту Містобудівного кодексу України до його розгляду у Верховній Раді України в порядку першого читання.

Начальник Державної архітектурно-будівельної інспекції Олександр Бондаренко повідомив про основні нормативні напрацювання, покликані спростити роботу забудовників без зниження рівня якості виконуваних робіт. Так, протягом 2009 року інспекцією розроблено єдину систему реєстрації дозволів на виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджено порядки формування, ведення та зберігання справ щодо видачі сертифікатів відповідності та дозволів.

Здійснено спрощення процедури отримання документів дозвільного характеру, зокрема таких, як дозвіл на виконання підготовчих робіт, дозвіл на виконання будівельних робіт та сертифікат відповідності. За словами начальника Держархбудінспекції, проведена робота дозволила значною мірою усунути з ринку фірми-одноденки.

`Максимальна прозорість проведення низки процедур має супроводжуватись запровадженням максимально жорсткої відповідальності забудовника за порушення відповідності завершеного будівельного об`єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам` – наголосив Олександр Бондаренко.

В свою чергу, керівники будівельних організацій звернули увагу представників Мінрегіонбуду на необхідність вирішення низки проблем, що ускладнюють діалог між забудовниками і контролюючими організаціями, а зокрема запропонували максимально обмежити спілкування забудовника і чиновників, спростити процедуру землевідведення, організувати додатковий круглий стіл з проблеми функціонування `єдиного вікна` у дозвільній системі, встановити чітку процедуру розгляду будівельної документації та граничні терміни для подання висновку за результатами її розгляду.

Ігор Соколов погодився з тим, що ідеальний алгоритм взаємодії влади і забудовника передбачає одного контролера від держави на будівельному майданчику. Окрім того, додатковим організуючим чинником він назвав поступовий перехід до електронної обробки документів, що знижуватиме процедурні ризики і спрощуватиме контроль за виконанням прийнятих рішень. `Якщо генеральний план затверджений, а значить – погоджений із усіма службами на місцевому рівні, тоді, у випадку відповідності нового будівельного проекту генеральному плану, він не вимагає жодних повторних погоджень цими службами` – зауважив заступник Міністра.

http://www.minregionbud.gov.ua/
Идентификатор: 7630